Hasło zostanie wysłane na twojego e-maila.

Nad pankejkami myślę często i namiętnie. Wieżyczka pysznych placuszków to dla mnie prawdziwe śniadanie mistrzów – mistrza kuchni, które je przygotował i mistrzów, którzy zasłużyli, żeby je na śniadanie zjeść ;) Uwielbiam gdy ja i moja rodzina czujemy się po mistrzowsku, dlatego przynajmniej dwa razy w tygodniu serwuję placuszki.

Po przygotowaniu wyśmienitego omletu z ciecierzycy, który zasmakował wszystkim domownikom wiedziałam już, że mąkę z ciecierzycy mogę stosować zawsze zamiast jajek. Pomyślałam więc o najpopularniejszym przepisie na blogu – plackach dwuskaładnikowych (tylko jajka i banan) i przygotowałam je w wegańskiej wersji! Wyszły niesamowite! Idealne wegańskie pancakes! Od czasu pierwszej próby przygotowuję je bardzo często, a moja rodzina nie wydaje się na ten fakt narzekać.

 

Wegańskie pancakes – składniki (10 sporych placków):
  • 2 dojrzałe banany,
  • 1 szklanka mąki z ciecierzycy,
  • 1 szklanka wody gazowanej (lub odrobina więcej, zależy od mąki),
  • opcjonalnie: 1 łyżka syropu daktylowego i szczypta cynamonu.
  1. Banany obrać, włożyć do miski i rozgnieść porządnie widelcem.
  2. Do bananów dodać mąkę z ciecierzycy i wodę gazowaną, całość wymieszać do powstania jednolitej masy. Na koniec dodać wybrane opcjonalne przyprawy i całość jeszcze raz wymieszać.
  3. Placuszki smażyć na suchej patelni na złoto z obu stron.
  4. Podawać z dużą ilością owoców!

pancakes wegańskie i bezglutenowe pancakes wegańskie i bezglutenowe pancakes wegańskie i bezglutenowe