Hasło zostanie wysłane na twojego e-maila.

Placki dwuskładnikowe, super szybkie w przygotowaniu i bezglutenowe. Polecam.

Podobno banan jest najlepszym możliwym śniadaniem dla naszego mózgu. Chodzą słuchy, że nawet Albert Einstein zjadał codziennie rano przynajmniej jednego banana. A jajko? Wszyscy wiedzą, nasze ciało bardzo lubi poranną dawkę białka i tłuszczu jakie zapewnia.

Jeśli jesteście na diecie – spróbujcie zrobić te placuszki z jednym całym jajkiem, a zamiast drugiego dodać tylko białko. Będzie mniej kalorycznie.

SONY DSC

 

 

Placki bananowe – skład (10 małych placuszków):
  • 2 średnie banany (najlepsze są bardzo dojrzałe),
  • 2 jajka,
  • olej do smażenia (polecam kokosowy),
  • opcjonalnie przyprawy np. wanilia, cynamon itp.

Przygotowanie w 5 krokach:

  1. Banany obrać ze skórki i rozgnieść widelcem na jednolitą paćkę,
  2. Do bananów wbić jajka,
  3. Przy pomocy widelca połączyć jajka i banany,
  4. Na odrobinie oleju, bądź suchej patelni smażyć małe placuszki,
  5. Gdy pojawią się bąbelki przewracać na drugą stronę i smażyć do zarumienienia.

Polecam podawanie ze świeżym ananasem, smakuje bosko.

Poradnik smażenia

  • Jeśli chcesz smażyć placki bez oleju musisz posiadać bardzo dobrą patelnię z nieprzywierającą powłoką,
  • Najlepszy do smażenia jest olej kokosowy lub rzepakowy, ewentualnie masło klarowane,
  • Ilość oleju powinna być niewielka, jednak pokrywać całą patelnie (można wysmarować równo np. pędzelkiem silikonowym),
  • Możesz przykryć patelnie pokrywką i spróbować przełożyć placki na drugą stronę jak już górna część też będzie ścięte,
  • Łopatka jaką przewracamy ma znaczenie, ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć, że najbardziej sprawdzają się teflonowe, chociaż chyba nie najważniejszy jest materiał, tylko wygięcie (powinny być płaskie i mieć dodatkową rączkę, trochę jak łopatka do ciasta),
  • Jeśli placki nie chcą przewrócić się na drugą stronę masz dwa wyjścia: spróbować przewrócić je przy pomocy dwóch łopatek lub skorzystać z talerza – przykryć patelnię talerzem, przewrócić do góry nogami i ponownie zsunąć placek z talerza na patelnie, tym razem niedopieczoną stroną do dołu.

Mam nadzieję, że tym małym poradnikiem ułatwię Wam chociaż trochę usmażenie tych placków. Pamiętaj, jeśli ciasto będzie miało właściwą konsystencje to żadna z moich porad nie powinna się przydać, usmażą się wtedy idealnie, tak jak na moich zdjęciach poniżej :)

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

 

A ja do placków oprócz ananasa dodałam kakao :) Smacznego!

Inne przepisy z cyklu „Zdrowe i szybkie śniadanie” znajdują się tutaj.