Hasło zostanie wysłane na twojego e-maila.

Szybki i zdrowy obiad wegetariański, bezglutenowy obiad to bardzo prosta i szybka sprawa, szczególnie jeśli masz w lodówce brokuła! 

Super przepis na zalegającego w lodówce brokuła, jeśli tylko nie masz pomysłu co z nim zrobić. Ale prawda jest taka, że warto też kupić brokuła specjalnie po to, żeby zrobić to danie! Uwielbiam! Proste, szybkie i przepyszne. A do tego nie jest potrzebny już żaden sos! Chociaż taki czosnkowy z awokado na pewno by pasował ;)

 

Szybki i zdrowy obiad wegetariański – „Ryż” z brokułów
  • 1 brokuł,
  • 1 ząbek czosnku,
  • 2 łyżki płynnego miodu lub syropu klonowego,
  • 2 łyżki płatków drożdżowych,
  • 2 łyżki sosu sojowego (tamari),
  • masło klarowane lub olej kokosowy do smażenia,
  • pieprz.
  1. Brokuła umyć, pokroić na różyczki i wrzucić do malaksera. Blendować pulsacyjnie, aż rozdrobni się na małe kawałki. (Możesz spróbować go też pokroić bardzo drobno nożem).
  2. Na patelnie rozgrzać tłuszcz, wrzucić czosnek i chwilkę podsmażać.
  3. Do czonsku dodać brokuła i dusić na niewielkim ogniu pod przykryciem przez 2-3 minuty (można dodać 1-2 łyżeczki wody).
  4. Gdy brokuł lekko zmięknie dodać pozostałe składniki, wymieszać i podsmażać na większym ogniu, aż wyparuje cały płyn, a całość będzie sypka i przepyszna.

 

weganski i bezglutenowy obiad - ryz z brokula weganski i bezglutenowy obiad - ryz z brokula weganski i bezglutenowy obiad - ryz z brokula weganski i bezglutenowy obiad - ryz z brokula