Hasło zostanie wysłane na twojego e-maila.

Żeby żyć, trzeba jeść. Żeby jeść, trzeba mieć dietę. Fajnie jak jest to ta zdrowa dieta.

 

W wielu kręgach panuje lekkie nieporozumienie, jeśli chodzi o znaczenie słowa „dieta”. Mówi się „Jestem na diecie.” albo „Od dzisiaj jestem na diecie.„, a najczęściejOd poniedziałku dieta!. W wielu przypadkach żadne z powyższych nie ma miejsca. I nie dlatego, że nie trzymamy się „diety” tylko dla tego, że słowo „dieta” oznacza nasze przyzwyczajenia i nawyki żywieniowe. Mówiąc dieta, obejmujemy wszystko co zjadamy bez różnicy czy jest to dla nas dobre, czy nie. Nawet jeśli jemy tylko pizze, to i tak jesteśmy na diecie. Tylko, że diecie pizzowej.

Cały internet, a właściwie też wszystko poza pełne jest porad na temat zdrowej diety. Niektórzy uważają, że tylko jeśli wyłączymy gluten, nabiał, węglowodany i tłuszcze to będziemy zdrowi. Nie neguję żadnego z tych stanowisk. Jeśli lepiej się czujesz będąc na diecie beznabiało-węglowodanowo-tłuszczowej to super! Ważne, żeby znaleźć coś co odpowiada Tobie – Twojemu ciału, Twojej głowie i Twojemu stylowi życia.

Ja znalazłam swój sposób na zdrową dietę.

 

Moje TOP 5 zdrowej diety

 

Screen Shot 2014-02-09 at 18.41.39

5. Nawadnianie

Wszyscy wiedzą, że picie dużej ilości wody jest bardzo ważne. Podobno minimum 2 litry dziennie (chociaż to oczywiście zależy od masy ciała). Ja preferuje nie tylko czystą wodę, ale też pyszne ziołowe herbatki, poranną wodę z cytryną i miodem oraz soki (tylko te prawdziwe, 100%). Dzięki temu jest mi naprawdę łatwo wypić 2 litry płynów dziennie. I pożegnałam wszelkie objawy odwodnienia (suche usta, opuchnięte oczy…) i moja cera mi za to dziękuje.

Screen Shot 2014-02-09 at 18.44.32

4. Jedzenie śniadania

Nie wychodźcie z domu bez zjedzenia śniadania! – Często do Was apeluję. Ostatnio nawet stworzyłam cykl „Zdrowe i szybkie śniadanie”Pierwszy posiłek dnia okazał się być tym najważniejszym i to od niego zależy to ile będziemy mieć energii w ciągu dnia oraz to jak będzie pracował nasz metabolizm. Ja już się nauczyłam, a Ty? ;)

 

Screen Shot 2014-02-09 at 18.46.28

3. Regularne posiłki

To jest coś z czym ciągle walczę. Nie mam żadnych wątpliwości, że regularne jedzenie o ustalonych porach jest warte zachodu, ale bardzo ciężko to wdrożyć w życie. Niemniej jednak próbuję i z czasem wychodzi mi coraz lepiej. Jednak trzeba pamiętać, nasz organizm jest jak maszyna. I jeśli przystosujemy go do otrzymywania „paliwa” o konkretnych porach, to się tego nauczy i w innych godzinach będzie miał czas na zajmowanie się czymś innym niż czekaniem na trawienie. Np. na spalanie tłuszczu.

Screen Shot 2014-02-09 at 18.47.35

2. Błonnik

Dobre trawienie jest bardzo ważne. Błonnik pomaga nie tylko uniknąć niepotrzebnego bólu brzucha i dyskomfortu w ciągu dnia wspomagając nasz układ trawienny. Jest także niesamowitym narzędziem, dzięki któremu zmniejsza się wchłanianie cholesterolu, obniża ciśnienie tętnicze oraz usuwają z organizmu toksyny. Dzięki błonnikowi też jesteśmy dłużej syci, co stanowi pomoc przy dietach na obniżenie wagi.

 
Screen Shot 2014-02-09 at 18.50.57

1. Sugar free

Zawsze myślałam, że wszyscy na około przesadzają. O co tyle hałasu z tym cukrem? Przecież słodzę TYLKO herbatę, nic więcej, prawda? No nie prawda, niestety. W dzisiejszych czasach cukier jest dodawany praktycznie wszędzie. Matka natura tak nas skonstruowała, że to co słodkie nam smakuje i producenci żywności bardzo z tego korzystają. Dlatego ja mam zasadę: zawsze czytam etykiety! Jeśli cukier występuje na jednej z pierwszych pozycji w składnie produktu to odkładam go z powrotem na półkę. Nawet w przypadku czekolady. W domu za to szukam zamienników, do wypieków staram się używać stewii, ksylitolu lub fruktozy. A herbatę? Słodzę miodem. Pycha!

 

Pamiętajcie, że przedstawione podpunkty są całkowicie subiektywne i tyczą się mojej diety.

Każdy organizm jest inny i może inaczej reagować na pewne zmiany w żywieniu.

Jestem bardzo ciekawa, jak wygląda Wasza zdrowa dieta :) a może jeszcze nie wygląda, więc pytanie – jak wygląda Wasza wymarzona zdrowa dieta?