Hasło zostanie wysłane na twojego e-maila.

Placki ziemniaczane to sztandarowa potrawa chyba każdej babci. Kiedyś jedliśmy je z cukrem lub ketchupem (koniecznie tym w słoiczku!). Zawsze podkradaliśmy jeszcze gorące, dopiero co zdjęte z patelni. Nie wiem jak u Was, ale dla mnie drobno starte, usmażone w formie placków ziemniaki to zdecydowanie smak dzieciństwa.

Uwielbiam przygotowywać je w domu i już kilkukrotnie próbowałam zrobić również lekko zdrowszą wersje (no blogu pojawiły się placki bez jajek, za to z marchewką). Pewnego dnia gdy nie miałam w domu już zupełnie nic postanowiłam przygotować je po prostu z ziemniaków i siemienia lnianego, które zastępuje nie tylko jajko, ale i mąkę – wyszły wspaniałe.

 

Wegańskie placki ziemniaczane – składniki (12 sztuk):

  • 500g młodych ziemniaków (około średnich 5 sztuk),
  • 1 łyżka siemienia lnianego,
  • sól i pieprz,
  • 1-2 łyżki wrzącej wody.

 

Przygotowanie:

  1. Ziemniaki wyszorować pod bieżącą wodą. Wrzucić je do malaksera razem z siemieniem lnianym i rozdrabniać, aż nie będzie widać większych kawałków.
  2. Dodać 1 łyżkę świeżo zagotowanej wody, sól oraz pieprz i dalej miksować do uzyskania całkowicie gładkiej konsystencji (jeśli będzie to ciężkie do uzyskania to dodać kolejną łyżkę wrzącej wody).
  3. Całość przełożyć do miski i odstawić na 5-10 minut.
  4. Placki usmażyć wykładając mniej więcej 2 łyżki ziemniaków na jeden placek i lekko rozpłaszczając. Można smażyć na oleju np. kokosowym lub zupełnie suchej patelni. Można je też upiec przez 10minut w 180st C, nastepnie przewrócić na drugą stronę i piec kolejne 8minut najlepiej piec na macie silikonowej (poniżej na zdjęciu porównanie placków smażonych bez tłuszczu i pieczonych, na zdjęciach głównych placki smażone na oleju kokosowym).
placki ziemniaczane bez mąki bez jajek najlepsze

smażone bez tłuszczu / pieczone

placki ziemniaczane bez mąki bez jajek najlepsze placki ziemniaczane bez mąki bez jajek najlepszeplacki ziemniaczane bez mąki bez jajek najlepsze